انواع روغن زیتون

آخرین به روز رسانی 27 خرداد 1401 / 0 نظر / 2152 بازدید

حتما واستون تا الان پیش اومده که روغن زیتونی رو مزه کنید و بگید چه عطری یا وای چقدر تلخه. بخاطر همین قبل از خرید و استفاده از انواع روغن زیتون باید کمی ‌اطلاعاتتون رو در مورد انواع روغن زیتون افزایش بدین.

انواع روغن زیتون خوراکی

تفاوت انواع روغن زیتون 

تفاوت انواع روغن زیتون ناشی از دو مورد است: نوع زیتون مصرفی و روش تولید
زیتون‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای طعم و بافت متفاوتی هستن. طی رشد زیتون، رنگ میوه زیتون از سبز به بنفش و سپس سیاه تغییر می‌کنه و روغن‌ زیتون هم بسته به اینکه از چه نوع زیتونی گرفته شده‌ باشه، مسلماٌ طعم‌های متفاوتی داره.
روغن زیتون‌های مختلف علاوه بر تفاوت در ماده اولیه در روش تولید هم با هم تفاوت دارن. 
که در نهایت تفاوت در نوع زیتون مصرفی و روش تولید، باعث تفاوت در کیفیت، میزان عطر و طعم، رنگ، میزان خواص و نقطه دود هر محصول می‌شه.

انواع روغن زیتون خوراکی 

شورای بین المللی روغن زیتون I.O.C، روغن زیتون‌ها رو از نظر کیفیت به 5 دسته تقسیم کرده. این دسته بندی مهمترین استاندارد جهانی روغن زیتون در اتحادیه اروپا (بزرگ ترین تولید کننده روغن زیتون) به عنوان مرجع تشخیص انواع روغن زیتون هست.
از میان انواع روغن زیتون، برای مصرف خوراکی حتما از روغن بکر یا فرابکر استفاده کنید. انتخاب بین بکر یا فرابکر کاملا بستگی به ذائقه شما داره. پیشنهاد می‌کنیم برای سرخ کردن یا پخت پز غذا از روغن تصفیه شده به عنوان یک گزینه سالم استفاده کنید البته حتماٌ از خالص بودن روغن زیتون مطمئن باشید و در نهایت به هیچ وجه سمت خرید روغن زیتون پومیس و لامپانت برای مصرف خوراکی نرید.
در مطالب بعدی به بررسی نحوه تولید و تفاوت انواع روغن زیتون به تفکیک خواهیم پرداخت.

انواع روغن زیتون ایرانی 

انواع روغن زیتون ایرانی با تلاش کشاورزان زحمتکش در نقاط مختلف ایران بسته به نوع زیتون هر منطقه و نحوه تولید به‌ دست میاد، اما متاسفانه هم در خلوص روغن زیتون پس از خرید از کشاورز و هم در قیمت دستکاری میشه. پس مهم اینه که روغن را دست اول از کشاورز تهیه کنید تا روغن با کیفیتی را با قیمت منصفانه‌تر خریداری کنید.

انواع روغن زیتون برای مو 

همانطور که در خواص روغن زیتون گفتیم، روغن زیتون دارای خاصیت ضد التهابی هست، اگر ریزش موی شما به دلیل التهاب باشه، روغن زیتون به کاهش ریزش موی شما کمک می‌کنه.علاوه بر این وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در چربی اسید اولئیک موجود در روغن زیتون موجب تحریک نمودن رشد مو‌ها میشه.
بهترین نوع روغن زیتون برای موهای شما، روغن زیتون خالصه، البته روغن زیتون خالص بوی تلخ و کمی آزاردهنده داره.

بهترین روغن زیتون برای مو

بهترین روغن زیتون 

بهتره برای خرید بهترین نوع روغن زیتون ایرانی تمامی‌ موارد سنجش محصول را چک کنید و بهترین رو انتخاب کنید. برای خرید روغن زیتون تنها به ظاهر شیک و بسته‌بندی‌ روغن زیتون توجه نکنید. بهترین روغن زیتون:
•    از لحاظ کیفیت باید درجه یک باشد
•    روغن زیتون خوراکی باید عطروطعم خوبی داشته باشد
•    روغن زیتون باید تازه باشد
•    کیفیت بسته‌بندی در ماندگاری و محیط  زیست اهمیت دارد
•    باید مهر استاندارد و نشان تائیدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد

خرید مناسب ترین روغن زیتون برای مصرف خانگی

ما در تیم کشمون پیشنهاد میکنیم که برای خرید یک روغن زیتون اصل با بهترین قیمت، خرید مستقیم روغن زیتون از کشاورز را با بسته بندی‌های دوستدار طبیعت انجام دهید، تا هم سلامت شما در اولیت باشه و هم سود بیشتری شامل کشاورز شود.

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp