مهمترین خواص زعفران برای سلامتی چیست؟

آخرین به روز رسانی 28 فروردین 1401 / 27 نظر / 333180 بازدید

خواص زعفران

زعفران اصل یک ادویه ارزشمنده که از راه‌های زیادی از جمله درست کردن دمنوش زعفران می‌تونین اون رو مصرف کنین و از خواص ارزشمند اون استفاده کنین.  شما تو کشمون این امکان رو دارین که خرید زعفران اصل از یک دوست کشاورز رو داشته باشین.

خواص زعفران: گیاه زعفران خواص زیادی برای سلامتی داره. از مهمترین خواص زعفران و فواید زعفران: توانایی بهبود سلامت تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، کاهش خونریزی، تقفواید زعفران برای بدنویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدنه.

 

خواص دارویی زعفران

زعفران بیش از 150 ترکیب مختلف از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروسین، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد بیوشیمیایی داره. همچنین تو زعفران، مواد معدنی و ویتامین‌هایی که برای سلامتی انسان ضروری هستن وجود داره. با کشمون همراه باشین تا در مورد خواص زعفران و خواص دارویی زعفران بیشتر بخوانین، توجه داشته باشین قبل از مصرف دارویی از زعفران حتما با پزشک معالجتون مشورت کنین.

imeni

خواص زعفران: افزایش ایمنی بدن

مردم اغلب به ادویه‌هایی مثل زعفران به چشم طعم دهنده‌ی مواد غذایی نگاه می‌کنن، اما این ادویه مقدار زیادی مواد مغذی ویژه با خواص فراوون داره.

یکی از خواص زعفران افزایش ایمنی بدنه. زعفران مقداری ویتامین C (اسید اسکوربیک) داره که برای سلامتی انسان مهمه. همه می‌دونیم که گلبول‌های سفید اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری هستن. ویتامین ث یا همان اسید اسکوربیکی که تو زعفران وجود داره، روند تولید گلبول های سفید خون رو افزایش می‌ده. با افزایش گلبول های سفید خون، سیستم دفاعی و ایمنی بدن تقویت می شود.  [ منبع ]

khun

خواص زعفران: افزایش گردش خون

زعفران می‌تونه به عنوان تقویت کننده انرژی، موثر عمل کنه و با افزایش گردش خون، سوخت و ساز بدن رو افزایش بده. غلظت بالای آهن به این معنیه که زعفران گلبول‌های قرمز خون شما رو افزایش می‌دهکه در نتیجه با رسوندن اکسیژن به اندام‌های بدن، باعث افزایش گردش خون می‌شه. [ منبع]

qalb

خواص زعفران: محافظت از سلامت قلب

یکی از اهداف برتر در سلامت انسان امروز، بهبود سلامت قلب است. یک راه ساده برای محافظت از سلامت قلب، مصرف مواد دارای پتاسیم مانند زعفران است. [ منبع ]

پتاسیم یک گشادکننده ی عروق بدن است و باعث جلوگیری از افزایش فشار خون و فشار روی شریان ها می شود. این اتفاق باعث محافظت از قلب شده و می تواند حملات قلبی و سکته مغزی را از بین ببرد.

فواید زعفران برای سلامتی

diabet

خواص زعفران: کنترل دیابت

دیابت یکی از خطرناک ترین و گسترده ترین شرایط تو دنیای امروز ماست که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌ده. یکی از خواص زعفران که اهمیت زیادی داره، کنترل دیابته.

اگه از بیماری دیابت رنج می‌برین، بهتره که از زعفران استفاده کنین. مقدار قابل توجه منگنز که تو زعفران وجود داره، می‌تونه به بدن شما کمک کنه تا سطح قند خونتون رو کنترل کنه. [ منبع ]

ezterab

خواص زعفران: کاهش اضطراب

یکی از خواص زعفران که بسیار شناخته شده و معروفه، از بین بردن افسردگی خفیف و بهبود خلق تو افرادیه که به طور منظم مصرف می‌کنن. [ منبع ]

بسیاری از ترکیبات فعال زعفران بر روی سیستم غدد درون ریز تاثیر می‌ذاره و می‌تونه به آزاد سازی هورمون‌های مفید که سلامت ما رو حفظ می‌کنه، کمک بکنه. زعفران توسط سازمان‌های تحقیقاتی متعددی به عنوان یک گیاه ضد افسردگی طبیعی مورد ستایش قرار گرفته.

ostokhan

خواص زعفران: تقویت قدرت استخوانی

برخی از مواد معدنی و ترکیبات آلی زعفران، باعث جذب مواد مغذی بهینه به ویژه کلسیم تو بدن می‌شن. با به حداکثر رسوندن مقدار جذب کلسیم از غذا، بدن فرصتی برای بهبود تراکم مواد معدنی استخوان به دست میاره و باعث جلوگیری از شروع بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و دیگر بیماری‌های مربوط به سنین پیری می‌شه. [ منبع ]

asab

خواص زعفران: بهبود عملکرد عصب

خانواده ویتامین B که اغلب تو سلامت انسان نادیده گرفته می‌شن، نقش مهمی تو بدن ایفا می‌کنن. تو زعفران مقدار زیادی از ویتامین B6 وجود داره که می‌تونه با جلوگیری از برخی اختلالات خطرناک، به عملکرد سیستم عصبی بدن کمک بکنه. [ منبع ]

afsordegi

خواص زعفران: ضدافسردگی

تسکین درد همیشه یک دارایی ارزشمند از یک گیاه یا یک درمان طبیعیه و سافرانال تو زعفران به عنوان یک آرام بخش برای خیلی از بیماری‌ها عمل می‌کنه. این اقدام آرام بخش می‌تونه به کاهش درد، کاهش اضطراب و استرس، بهبود الگوهای خواب کمک کنه، که همیشه یک چیز خوبیه! [ منبع ]

خواص زعفران: جلوگیری از سرطان

با ترکیب شدن بیش از 100 ماده مختلف که در زعفران وجود دارد، آنتی اکسیدان‌ها ظاهر می‌شن. ده‌ها ترکیب آنتی اکسیدان تو زعفران وجود داره که خیلی از اون‌ها با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، (فرآورده های خطرناک متابولیسم سلولی) می‌تونن از جهش یا مرگ سلول‌های سالم جلوگیری کنن. این باعث افزایش سلامت عمومی سیستم ایمنی بدن می‌شه.

زعفران به طور خاص می‌تونه از ابتلا به سرطان یا گسترش سرطان تو بدن، جلوگیری بکنه.

 

mede

خواص زعفران: کاهش اختلالات معده

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربردها و خواص زعفران کاهش ناراحتی معده و نفخ بیش از حد شکمه. ماهیت آرام بخش و ضد التهابی زعفران باعث آرام کردن معده شده و التهاب رو کاهش می‌ده. زعفران باعث می‌شه چیزهایی مثل یبوست، نفخ، گرفتگی و سایر شرایط جدی مانند زخم معده برطرف بشه.

dard

خواص زعفران: درمان التهاب و کاهش درد

 برای افرادی که از آسیب‌های ورزشی، آرتریت، نقرس و سایر شرایط التهابی رنج می‌برن، این یک درمان فوق العاده‌ست. همچنین برای درمان زخم‌ها و زخم‌های موضعی، آنتی اکسیدان‌های موجود تو زعفران می‌تونه سرعت روند بهبود رو افزایش بده.
 

خواص زعفران

احتیاط: مصرف زعفران در دوزهای بالا می تواند به طور بالقوه خطرناک باشه، چون غلظت بالای مواد تشکیل دهنده فعال می‌تونه اثرات زیادی بر روی بدن داشته باشه. با این حال، تو دوزهای کم معمولا زعفران دارای عوارض جانبی شایع یا خواص آلرژیک نیست.

خواص زعفران برای پوست

یکی از خواص زعفران که هم برای خانوما و هم آقایون می‌تونه خیلی جذاب باشه، خاصیت آنتی اکسیدانی اون برای سلامت پوسته. پوست یکی از عامل‌های مهم زیبایی هر انسانیه، به همین خاطر برای اکثریت ما اهمیت زیادی داره. سبک زندگی ناسالم از فاکتورهایی هستش که پوست مارو خراب می‌کنه و منجر به تشکیل رادیکال‌های آزاد روی بافت پوست میشه. زعفران با خاصیت آنتی اکسیدانیش باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد میشه و از پیری زودرس پوست جلوگیری میکنه. ما تو ادامه مطلب قراره به شما روش‌های استفاده از زعفران برای پوست رو معرفی کنیم، همراه ما باشین.

ماسک زعفران - معجزه‌ای برای پوست‌های چرب

اگه پوست چربی دارین و هر روز به این موضوع فکر می‌کنین که با چه روشی چربی پوستتون رو کنترل کنین، باید بگیم که خبر خوبی براتون داریم. یکی از خواص زعفران کاهش چربی پوسته، اما برای اینکه از این خاصیت پوست بهره مند بشین باید به روش زیر عمل کنین:

به اندازه دلخواه ماست بردارین و کمی به اون زعفران اضافه کنین. بعد از اضافه کردن زعفران به اندازه یه قاشق به اون آبلیمو اضافه کنین. مخلوط حاصل رو خوب هم بزنین و بعد همه جای صورتتون رو به اون آغشته کنین و بعد از مدتی پوستتون رو با آب سرد بشورین.

کرم زعفران- مطمئن‌ترین راه برای سلامت پوست

کرم زعفران دارای عصاره زعفرانه که به دلیل خاصیت ضد التهابی و پاک کنندگی که داره، سلامت پوست شما رو تضمین می‌کنه. این کرم با داشتن ویتامین‌هایی مثل A,D3,E باعث افزایش گردش خون میشه و از چروک شدن، افتادگی و پیری پوست جلوگیری می‌کنه.

قبل از اینکه بخواین از این کرم استفاده کنین، یادتون باشه که حتما پوستتون رو بشورین و از تمیز بودنش اطمینان حاصل کنین و بعد از شستن پوست کرم زعفران رو به سطح پوستتون بزنین و به اندازه چند دقیقه پوستتون رو ماساژ بدین.

اگه شما به سلامتیتون اهمیت می‌دین و مصرف زعفران براتون مهمه، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که زعفران اصل را مستقیم از خود کشاورز بخرین.

تو وبسایت کشمون می‌تونین با کشاورزهای منتخب زعفرانکار قائنات آشنا شده و پس از بررسی کیفیت زعفرانشون، از خود کشاورز خرید کنین. 
                                                                                                                                                                      خرید زعفران از کشاورز

منبع: organicfacts | مترجم: معین قوی | تحریریه کشمون

27 نظر

  1. avatar

    ahmadj

    13 شهریور 1397

    salam man taze varde page shoma shodam . chiz zyadi nemidoonam hanooz vali az inke didam mishe mostaghim az keshavarze khodemoon kharid konim baram jaleb bood va mipasandam . merc

  2. avatar

    18 فروردین 1398

    سلام.من بیشتر از 15 ساله بیماری کولیت روده دارم با اینکه 2 بار جراحی کردم ولی بیماریم کنترل نمیشه.مدتی هست که از زعفران استفاده میکنم.بیشتر به صورت دم کرده روی برنج استفاده میکنم.واقعا معجزه میکنه هم درد رو خیلی کاهش میده هم التهاب روده رو کم میکنه.

    لوگو کشمون: به امید بهبودی کامل- با دکترتون مشورت کنین خوردن دمنوش زعفران هر شب میتونه خیلی موثر باشه میتونین از سایت ریشه زعفران سفارش بدین هر مثقال 19 هزار تومن هست و دم کنین و میل بفرمایید.

  3. avatar

    عباس

    02 اردیبهشت 1398

    سلام.وقت به خیر.من می تونم از مطالب شما کپی کنم و در کانال تلگرامی تازه تاسیسم بذارم.ممنون

    لوگو کشمون: با ذکر منبع بله

  4. avatar

    علی

    04 اردیبهشت 1398

    باسلام مرسی از توضیحات کاملتون واقعا عالی

    لوگو کشمون: خواهش میکنم ممنون از شما که وقت گذاشتین

  5. avatar

    گلنازعبداللهیان

    11 خرداد 1398

    ب نظرم مصرف مقدارخیلی کم زعفران اثرات شادی اور وضدافسردگی خوبی ب خصوص دردوران پریودی خانمهاداره..:)

    لوگو کشمون: ممنون از پیشنهاد خوبتون

  6. avatar

    محمد

    15 اردیبهشت 1398

    سلام.مطالب خوبی داشتید.

    لوگو کشمون: سلام ممنون از توجه شما

  7. avatar

    علی محمد صادقی

    30 اردیبهشت 1398

    مقدارونحوه مصرف زعفران چگونه است

    لوگو کشمون: برای چه منظوری دقیقا؟ اگر برای غذا میخواین که خوب طبیعتا به حجم غذایی که طبخ میشه ربط داره که استانداردی براش وجود نداره اما برای دمنوش زعفرانی به طور معمول برای هر نفر حدود یک دهم گرم کافی هست

  8. avatar

    مجتبی

    31 اردیبهشت 1398

    برای درمان کولیت روده یک قاشق بارهنگ رو در یک لیوان عرق نعنا بریزید، ده دقیقه بجوشونید، سرد که شد یک قاشق مرباخوری عسل بریزید داخلش کاملا مخلوط کنید و هر روز صبح ناشتا یا شب ها قبل از خواب بخورید، این کار رو تا چهل روز یا چهل شب ادامه بدید، از هفته ی دوم نتیجه رو کاملا احساس می کنید اما تا چهل روز حتمل ادامه بدید... نسخه بر اساس فرمایش حکیم حسین خیراندیش هست.

    لوگو کشمون: مرسی که تجربیاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتین

  9. avatar

    20 شهریور 1398

    سلام ممنون از راهنمایی و اطلاعات کامل شما

    لوگو کشمون: خواهش میکنیم

  10. avatar

    ممهدی

    22 مرداد 1398

    با سلام، زعفران برای کسانی که مواد مخدر رو ترک میکنن هنگام سم زدایی خیلی موثر هست،و در خماری و عصبی رو فوق العاده کاهش میده

  11. avatar

    25 مرداد 1399

    باعرض سلام و ورو خدمت شما چطور میتوانم خرید کنم از اینجا؟

    لوگو کشمون: لینک خرید خدمت شمادوست عزیز https://www.keshmoon.com/list/saffron

  12. avatar

    نعمت مختاری

    17 بهمن 1398

    سلام ممنون از سایت خوب و راهنمایی در مورد زعفران میخواستم اگه میشه شماره من رو به اون دوست عزیز که کلیت روده دارند بدید شاید بتونم کمکش کنم چون من درمان شدم

  13. avatar

    عباس

    25 بهمن 1398

    باعرض سلام خیلی خوب بود واقعا استفاده کردیم به امید موفقیت های بعدی تشکر

  14. avatar

    مهاجر

    04 تیر 1399

    ایا داخل چایی اگر ریخته بشه اثر داره یا بی اثر است ؟

  15. avatar

    مهاجر

    04 تیر 1399

    ایا داخل چای زعفران دم شده اضافه کنیم اثر داره ؟

  16. avatar

    علی

    29 تیر 1399

    سلام برای توده مثانه بد نیست ؟ایا توده مثانه رو خوب میکنه. ؟ بعد برای فشار خون مضره یا نه ؟ و اگه برای این دو خوبه باید چه جوری مصرف کنیم ؟

    لوگو کشمون: سلام برای اطلاعات بیشتر لطفا با پزشکتون مشورت کنین.

  17. avatar

    محمد

    22 آبان 1399

    خیلی کامل عالی ممنون از همه کسایی کا تلاش کردن برای ارائه این مطلب

  18. avatar

    پیمان

    30 آبان 1399

    باسلام خدمت سروران بزرگوار ممنون از اطلاعات خوبتون کامل وجامع توضیح دادید وعالی سایت اینساگرامی هم دارید

    لوگو کشمون: سلام. ممنون از نظرتون. کشمون رو با آی دی keshmoonia در اینستاگرام دنبال کنید.

  19. avatar

    08 اسفند 1399

    جالب بود

    لوگو کشمون: ممنون از نظرتون.

  20. avatar

    محمدرضا

    15 اسفند 1399

    سلام‌مطالبتون‌خیلی‌عالی‌بود

    لوگو کشمون: ممنون از شما

  21. avatar

    17 اردیبهشت 1400

    ممنون عالی بود

  22. avatar

    حسن

    12 تیر 1400

    با سلام خدمت دوستان من حقیقتش زعفران خیلی استفاده میکنم هم دمنوش هم شربت واقعا معجزه اور خداییش با نظر دوستمون که از کشاورز بخریم خیلی سود داریم اونم چه سودی زعفران درجه یک دیگه خیالت راحت که اصل اصل گرفتی .با تشکر

  23. avatar

    بی بی

    21 فروردین 1401

    من شنیدم خوردن خیلی زعفران یا دمنوش زعفران برای درمان مشکلات رحم و زایمان زود هنگام بچه خوبه

  24. avatar

    حمزه وفا

    25 فروردین 1401

    عالیه تامیتونی استفاده کنید واسه درد واسه استرس حرف نداره

  25. avatar

    دکتر مونس رنجبر

    28 فروردین 1401

    خوردن زعفران برای درد قاعدگی عالیه...خیلی ها میگن برای سقط جنین و این حرفا زعفران خوبه.... من پزشکم ... فقط همینو بگم که هرچیزی به اندازه خوبه هرچی زیادش آسیب رسونه

  26. avatar

    نی نی س

    28 فروردین 1401

    سایت خوبی دارین درمورد خواص زعفران علمی گفتین ... شما منبع خوبی هستین

  27. avatar

    20 اردیبهشت 1401

    آیا زعفران برای کبدچرب هم مفیده؟

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp