کاور
روح الله هاشم زائی

روح الله هاشم زائی

روح‌الله هاشم‌زائی، باغدار زیتون ۲۸ ساله، ساکن روستای قره چشمه...

خرید روغن زیتون فرابکر کرونایکی

بیوگرافی روح الله هاشم زائی

روح‌الله هاشم‌زائی، باغدار زیتون ۲۸ ساله، ساکن روستای قره چشمه در شهرستان مینودشت استان گلستانه. پدر و مادر روح‌الله اصالتا اهل سیستان و بلوچستان هستند و به خاطر خشکسالی به استان گلستان اومدن.باغ زیتون روح الله به روش دیم آبیاری میشه. روح الله فوق‌لیسانس صنایع غذایی داره و آرزوش اینه که بتونه برای افراد بیشتری اشتغال ایجاد کنه و جایگاه زیتون در ایران رو توسعه بده. 
روغن‌کشی و بسته‌بندی این محصول در شرکت زیتون گلستان انجام شده. این شرکت با نگاهی عمیق به مسائل مرتبط با کیفیت و دغدغه‌های زیست محیطی از سال ۸۳ فعالیت خودش رو در منطقه مینودشت در استان گلستان، جایی بسیار نزدیک به باغات زیتون و مناسب برای کشت زیتون شروع کرد و همواره تلاش کرده با تحقیقات علمی و تبعیت از پروتکل‌های بین المللی این دغدغه‌ها رو عملیاتی کنه.

قصه روح‌الله هاشم‌زائی

روح‌الله هاشم‌زائی، باغدار زیتون ۲۸ ساله ساکن روستای قره چشمه از توابع شهرستان مینودشت استان گلستانه. البته پدر و مادر روح‌الله اصالتا اهل سیستان و بلوچستان هستند و در سال‌های گذشته به خاطر خشکسالی منطقه به استان گلستان اومدن.

پدر روح‌الله با تلاش و سختی فراوون تونست این باغ رو به‌دست بیاره و از اولین افرادی بوده که در منطقه گلستان، درخت زیتون کاشت و کار کشاورزی به‌صورت موروثی از طریق پدر به روح‌الله و برادرانش رسیده.

 

 

روح‌الله و پدرش تا الان بارها به عنوان کشاورز نمونه‌ی کشوری انتخاب شدن و جوایز زیادی رو هم در این سال‌ها بردن.

روح‌الله حالا از زیتون سبز، برای تولید کنسرو زیتون و از زیتون رسیده‌تر برای تولید روغن زیتون استفاده می‌کنه. بیشتر آبیاری درختان زیتون این منطقه از طریق آبیاری دیم انجام می‌شه (کشت دیم کشتیه که فقط با باران زمین آبیاری میشه) و از اواسط خرداد تا اواخر مرداد، بسته به درخت و منطقه، سه بار آبیاری می‌شن. البته گاهی هم از آب چاه یا رودخونه استفاده می‌کنن.

کود استفاده شده برای درختان زیتون هم کود شیمیایی و هم کود حیوانیه و تلاش می‌شه تا حد امکان از سم پاشی استفاده نکنن.
 

 

روح‌الله علاقه خیلی زیادی به کار کشاورزی داره و وقتی درباره کار کشت و درخت زیتون باهاش حرف می‌زنیم می‌تونیم خوشحالی و رضایتش رو از صداش احساس کنیم. علاقه روح الله به کشاورزی و تولید خوراک درجه یک برای مصرف کننده تا جایی ادامه پیدا کرده که حالا فوق لیسانس صنایع غذایی گرفته و در حوزه تولید محصول باکیفیت اطلاعات و دانش تخصصی زیادی داره. علاوه براین دوره های ارزیابی حسی روغن زیتون با تدریس اساتید داخلی و بین المللی از کشور اسپانیا شرکت کرده و چندین سال مدیر کنترل کیفی شرکت زیتون گلستان بوده. لازم به ذکره همین شرکت برای روغن‌کشی زیتون با کشمون همکاری می‌کنه و در ادامه‌ی همین متن معرفیش کردیم.

هدف روح‌الله از همکاری با کشمون تولید محصول سالم و باکیفیت و رسوندن اون به دست خریداره. آرزوی روح‌الله اینه که بتونه برای افراد بیشتری اشتغال ایجاد کنه و جایگاه زیتون در ایران رو توسعه بده.  



شرکت زیتون گلستان

روغن‌کشی و بسته‌بندی این محصول در شرکت زیتون گلستان انجام شده. این شرکت با نگاهی عمیق به مسائل مرتبط با کیفیت و دغدغه‌های زیست محیطی از سال ۸۳ فعالیت خودش رو شروع کرد.
محل احداث کارخانه شهرستان مینودشته که از نظر آب و هوایی یکی از بهترین مکان‌ها برای توسعه‌ی باغات زیتونه. یکی دیگه از دلایل شروع فعالیت در این منطقه این بود که باغات زیتون در سطوح شییبدار ایجاد بشن و جلوی فرسایش خاک گرفته بشه.




 


علاوه‌بر این شرکت زیتون گلستان، محل احداث خودش رو جایی انتخاب کرد که کمترین فاصله رو تا باغات زیتون داشته باشه.
برای عملی کردن دغدغه‌های خودش درباره‌ی کیفیت روغن زیتون به از قوانین بین المللی در زمینه روغن زیتون تبعیت کرد یعنی براساس بکر و فرابکر کار کرد نه بودار و بی بو. پروتکل های نحوه ارسال میوه از باغ به کارخونه رو مدنظر قرار داد تا بتونه در کمترین زمان ممکن این انتقال رو انجام بده. و کارای تحقیقاتی متعددی هم انجام داده یا از اون‌ها حمایت کرده، از جمله تحقیقات درباره‌ی بهترین زمان برداشت زیتون از نظر سطح اولئیک اسید و دیگر مواردی که باعث بهترین سطح کیفی روغن میشه و نتیجه‌ی تحقیقات رو معیار کار قرار داد.

شرکت زیتون گلستان فلسفه کاری خودش رو کیفی میدونه و نه کمیت و با این دیدگاه تونسته طی زمان، مصرف کننده را متوجه کنه که چطور باید به کیفیت رسید.

whatsapp