کاور
حَجی غُلُمرضا رجبی

حَجی غُلُمرضا رجبی

  غلامرضا رجبی کشاورزی اهل روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی غُلُمرضا رجبی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی غُلُمرضا رجبی

 

غلامرضا رجبی کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائنه.

‌این کشاورز 77 ساله تنها یک فرزند دختر داره که متاهله و در قاین زندگی می‌کنه.

قصه زندگی حَجی غُلُمرضا رجبی

 

 

کشاورز زعفران

 

زمین‌ کشاورزی غُلُمرضا در محل کشمون گَلَه چشمه  قرار داره، ( این نام در گویش محلی به مکانی می‌گن که در اونجا کشت و کار انجام میشه). آبیاری این زمین هم از همین قنات گَلَه چشمه که آب خیلی کمی داره انجام میشه.

حجی غلمرضا در حال حاضر چیزی به جز زعفران نمی‌کاره چون از قنات دو ساعت آب داره و آب قنات خیلی کم شده که با اون نمی‌شه چیز دیگه‌ای کاشت، همین زمین زعفران هم در هر بار آبیاری، کامل آب نمی‌خوره. آقای رجبی در کشاورزی از کود حیوانی استفاده می‌کنه.

 

زعفران با کیفیت و اصل قاینات

 

حَجی غُلُمرضا مرد بسیار زحمت کشیه و در دوران جوانی در شهرهای زیادی کارگری کرده، در کنار کشاورزی دامدار بوده اما از حدود پنج سال پیش که همسرش عمل قلب انجام داده و از کار افتاده شده، غُلُمرضا دامداری رو تعطیل کرده چون خودش هم به خاطر کهولت سن از عهده دام‌ها بر نمیومده. در حال حاضر تنها درآمدشون از همین مقدار زعفرانی که به عمل میارند، تامین میشه.

 

همسر کشاورز- خرید زعفران

 

حجی غلمرضا از زندگی چیزی به جز غم و ناراحتی در ذهنش نمونده، اونها علی رقم علاقه زیاد به فرزند اما از این نعمت سالها محروم بودند تا اینکه بعد از کلّی دوا و درمان بالاخره صاحب یک فرزند دختر میشن.

حاج غلامرضا رجبی در مورد آرزوی خودش می گه: وقتی جوان بودم آرزو زیاد داشتم ولی در حال حاضر آرزو من و همسرم اینه که درمانده نشیم تا وبال گردن تنها فرزندمون نباشیم. 

whatsapp