کاور
موسای علی‌پور مقدم

موسای علی‌پور مقدم

موسی علی‌پور مقدم کشاورزی اهل روستای پهنایی شهرستان قائن است. مردم...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول موسای علی‌پور مقدم تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی موسای علی‌پور مقدم

موسی علی‌پور مقدم کشاورزی اهل روستای پهنایی شهرستان قائن است. مردم محلی این کشاورز را با نام موسی می‌شناسند. این کشاورز متولد 1/3/1356، 2 فرزند پسر دارد که هر دو در دوره دبستان مشغول تحصیل هستند.

 

قصه کشاورز

کشاورز زعفران کار

 

زمین‌های کشاورزی موسی در محل سینه‌ی بادامَک روستای پهنایی واقع‌شده است. او زمین‌های این محل را خریداری کرده و آب کشاورزی را از چشمه به‌وسیله لوله از فاصله 3300 متری به محل زمین خود رسانده که آب بسیار باکیفیت و مرغوبی است. موسی تمام هزینه‌های این کار را بدون کمک هیچ ارگان اداری شخصی پرداخت نموده است.

موسی علی‌پور علاوه بر کاشت زعفران به کاشت محصولاتی مانند زرشک، پسته، بادام و نعناع فلفلی که در گلخانه پرورش داده می‌شود می‌پردازد. بخشی از این محصولات را برای استفاده‌ی شخصی خانواده‌اش برمی‌دارد و بخشی دیگر را هم به فروش می‌رساند. تمام مخارج زندگی موسی از محل کشاورزی تأمین می‌شود.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

درگذشته‌ موسی علاوه بر کار کشاورزی، مکانیک اتومبیل بوده ولی در حال حاضر دیگر به این شغل مشغول نیست.

موسی در کنار کشاورزی تعدادی گوسفند دارد که بخشی برای مصرف خانگی و بقیه را بفروش می‌رساند. او در کاشت محصول زعفران از کود حیوانی و کود کامل استفاده می‌کند.

در کار کشاورزی و دامداری خانواده‌ی موسی همراه همیشه‌ی او هستند، ولی در فصل برداشت از تعدادی نیروی گلزن هم بهره می‌گیرد.

 

زعفران قائنات

 

موسی علی‌پور مقدم از اوضاع کنونی زندگی در جامعه خشنود نیست و معتقد است که نباید آرزو داشت و فقط باید زندگی کرد، آنچه در آینده بخواهد پیش بیاید خودش اتفاق می‌افتد.

whatsapp