کاور
فریبا بیات

فریبا بیات

 فریبا بیات هستم متولد خرداد...

خرید سیرپرک

بیوگرافی فریبا بیات

 فریبا بیات هستم متولد خرداد ماه سال ۱۳۵۳، اصالتا اراکی هستم ولی به دلیل کارم در همدان زندگی می کنم.

من محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان هستم. در رشته صنایع غذایی تحصیل کردم و حدود ۲۳ سال هست که روی محصول سیر کار تحقیقاتی انجام میدم. تمرکز کاری من روی مسایل پس از برداشت سیر از جمله فرآوریش هستش. یکی از این محصولات سیر خشکه.

 

همه سیر رو به دلیل خواص فراسودمندش مصرف می‌کنن. 

مواد مؤثره سیر به گرما حساسه. بنابراین سیر خام رو در شرایطی بهداشتی به گونه‌ای خشک می‌کنم که عطر و طعمش کمترین آسیب رو ببینه و ارزش غذایی و داروییش حفظ شه.

 

سیر پرک محصول خشکی که به کشمون آوردیم از مزرعه سیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان تهیه شده که سطح زیر کشت مزرعه حدودا یک هکتار بود.

بخشی از محصول سیر برداشتی برای تولید ورقه های سیر خشک  استفاده شده.

 

فریبا خانم گفتن: قصد دارم واحد فرآوری با تجهیزات مدرن روی فراوری محصول سیر داشته باشم و فرآورده های مختلف این محصول را با کیفیت لوکس تولید کنم.

 

سالهایی که سیر بازار خوبی نداره و روی دست کشاورز می مونه یا با قیمت پایینی فروش می ره برای من ناراحت کننده ست.  فکر می کنم اگر صنایع تبدیلی این محصول توسعه داده بشه تا حد زیادی می تونه مشکل و نگرانی کشاورزان سیرکار رو حل کنه و البته محصولات فرآوری شده ارزش افزوده بالاتری هم دارن. امیدواریم کشمون بتونه توی این کار کمک کنه.

whatsapp