کاور
بابا بسکی

بابا بسکی

بابا بِسکی   دکتر...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول بابا بسکی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی بابا بسکی

بابا بِسکی

 

دکتر غلامعلی بِسکی معروف به بابا بِسکی و پدر طبیعت ایران در بهمن ماه 1310 تو سبزوار، خراسان رضوی ایران متولد شدن.

بابا بسکی پس از به پایان رسوندن تحصیلات متوسطه تو سبزوار، در رشته طب دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1345 با درجه تخصص جراحی زنان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد

سال 1345 بیمارستانی رو در شهر گنبد کاووس تاسیس کرد و معتقد بود که خوردن گوشت باعث ایجاد بیماری می‌شه به همین خاطر تو سال 1349 به طبیعت پناه برده و خام‌ گیاه‌خواری رو پیش گرفت. دکتر بِسکی به تاثیر شفا بخش گیاهان دارویی اعتقاد داشت و مطالعات خود رو بیشتر صرف تحقیق در این مورد کرد. بابا بِسکی تو سال 1331 ازدواج کرد و چهار فرزند و شش نوه داشتن. 

ایشون تعریف می کنن شش ساله بودن که پدرشون ورشکست شد. مجبور شدن همه چیز رو بفروشن و قرض های مردم را بدهند. از همان کودکی وارد بازار کار شدم تا مخارج تحصیلم رو فراهم کنم. تا زمان دیپلم و دانشگاه که در دانشکده پزشکی مشغول شدم و در رشته زنان ادامه دادم. طبابت در این رشته همش درد العلم نیست وقتی بچه میاد مادر خوشحاله پدر خوشحاله منم لذت می بردم.

بعد از نیم قرن طبابت و جراحی و هزاران شب بیداری در اتاق های عمل، دریافتم که آفرینش مواحب عظیم از جمله طبیعت بخشنده باعث سلامت تمام مخلوقات عالمه. حاصل 75 سال کار و کوشش شدید و دائمم را از طریق حفظ و احیای جنگل ها و کوه ها و ایجاد فضای سبز طبیعی به صورت موقوفات متعدد در آوردم که امیدوارم مورد قبول پروردگار قرار گیرد ان شاالله.

کشمون افتخار داشت روغن زیتون خانواده بابا بِسکی رو به جمع محصولاتش اضافه کنه

whatsapp