کاور
برات اعرابی

برات اعرابی

آقای برات اعرابی کشاورز متولد 1321 اهل روستای تجن در فاصله 35 کیلومتری...

241 نتیجه آنالیز قدرت رنگدهی زعفران این کشاورز. این عدد برای زعفران درجه یک 200 و ممتاز 220 است. این کشاورز از سمومِ علف‌کُش و آفت‌کُش استفاده نمی‌کند. این کشاورز فقط از کود حیوانی استفاده می‌کند.
خرید زعفران سرگلخرید ریشه زعفرانخرید زعفران کپسولی روزانه

بیوگرافی برات اعرابی

آقای برات اعرابی کشاورز متولد 1321 اهل روستای تجن در فاصله 35 کیلومتری از قاین هستن. آقای اعرابی از کودکی کشاورزی میکنن و الان که 80 ساله هستن، دیگه نمیتونن مثل قبل کشاورزی کنن و فقط زعفران و چند درخت گل محمدی دارن.

آقای اعرابی از کود حیوانی (گاوی با مرغی) فقط استفاده میکنن از سم و آفت کش هم استفاده نمیکنن و برای تقویت زمینشون هم از خاک بیگانه استفاده میکنن.

مهمترین دغدغه و مشکل آقای اعرابی نبود آبه. قنات‌های روستا آبش کم شده و آب به سر زمین‌های زعفرانشون نمیرسه و هر سال با تانکر زمین ها رو آب میدن که هزینه زیادی داره براشون.

 برای مهر سال 1401 برای هر  تانکر آب 1/5میلون تومان پول پرداخت کردن و حدودا برای هر سال بیش از 20 میلیون تومان باید پول برای حمل آب به زمین هاشون هزینه کنن. اگه سال خوبی باشه و گل باشه که خوبه ولی اگه مثل سال 1400 گل نباشه زعفرانشون کفاف همان هزینه های آبیاری رو هم نمیکنه.

 

 آقای اعرابی دو پسر و 3 دختر دارن که البته هیچکدوم از پسرها در روستا زندگی نمیکنن.

زمین های زیادی در روستا دارن که بعلت کهولت سن دیگه کشت و کاری درش انجام نمیدن حتی به برزگرها گفتن گندم دیم بکارین نصف نصف ولی باز هم متاسفانه کسی انجام نداده.





 

whatsapp