کاور
رقیه حَجی مَمَّدسَن

رقیه حَجی مَمَّدسَن

رقیه خیربین جینان یا به اسم محلی رقیه حَجی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رقیه حَجی مَمَّدسَن تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رقیه حَجی مَمَّدسَن

رقیه خیربین جینان یا به اسم محلی رقیه حَجی مَمَّد سَن، تولیدکننده بُمبک خرمایی اهل شهر قاین در استان خراسان جنوبیه.رقیه تا الان سفارش شیرینی خرمایی می‌گرفت و بیشتر ماه رمضان مشتری داشت و استقبال خوبی از محصولش می‌شد این شد که تصمیم گرفت که با گسترش کارش محصول خودش رو به کشمون بیاره. رقیه خانم برای تولید یه بُمبک خرمایی با کیفیت که آرد یا مواد دیگه بهش اضافه نشده باشه از مخلوط دو نوع خرما که یکی کمی تر و یکی کمی خشک‌تر باشه استفاده می‌کنه که این خرما محصول کشاورز خوب کشمون حجی اسکندر علمداره. 

قصه رقیه حَجی مَمَّدسَن

 رقیه خیربین جینان که اگه بخوایم به اسم محلیش صداش کنیم میشه : رقیه حَجی مَمَّد سَن (رقیه دختر حاج محمدحسن) ۲۹ ساله‌ست و اهل شهر قاین در استان خراسان جنوبیه. رقیه فوق دیپلم گرافیک داره و چند سالی هست که شیرینی خونگی خرمایی درست می‌کنه، شروع ماجرا از خونه موندن‌های کرونایی و سرگرمی بود. تا الان کارش بیشتر ماه رمضان رونق داشته ولی هر وقت سفارشی می‌رسید انجام می‌داد. حالا با تشویق همسرش احمد، که یکی از همکاران کشمونه تصمیم گرفته تا کارش رو گسترش بده و محصول خودش رو به کشمون بیاره. 

این عکس بمبک هاییه که رقیه درست می‌کنه:

رقیه خانم دوست داره که کار خودش رو گسترش بده و یه کارگاه راه بندازه تا چند نفر دیگه هم کنارش بتونن درآمد داشته باشن. 

بُمبک خرمایی که رقیه خانم درست می‌کنه هیچ نوع ماده افزودنی از جمله آرد نداره و فقط پودر نارگیل و گل محمدی‌ای که باهاش بُمبک‌ها رو تزیین می‌کنه تنها مواد غیرخرماست که در این محصوله. برای این‌که بُمبک ها بدون استفاده از آرد یا هر ماده افزودنی دیگه شکل بگیره از مخلوط دو نوع خرما که یکی کمی خشک و یکی کمی تر باشه استفاده می‌کنن. برای این کار خرمای کبکاب و خاصه از حجی اسکندر علمدار رو انتخاب کردن تا یه محصول عالی رو به دست شما برسونن.  

خانم خیربین در کنار همه آرزوهای قلبی خوبی که داره برای کارش هم آرزو داره که روز به روز موفق‌تر بشه و با راه‌اندازی کارگاه خودش برای چند خانم اشتغال‌زایی کنه. 

آشنایی رقیه با کشمون از طریق احمد همسرش بود. اما علاوه بر این  حَجی مَمَّدسَن، پدر رقیه هم قبل از این محصولش رو به کشمون آورده و زرشک خودش رو در کشمون به فروش رسونده.

رقیه خوشحاله که محصول خودش رو از طریق کشمون بفروشه به‌ این خاطر که کشمون باعث میشه پول بیشتری به کشاورز برسه و محصول با کیفیت به دست مصرف کننده برسه که این خیلی خوبه.

 

whatsapp