کاور
علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی کشاورز متولد سال ۶۹ اهل روستای ورزق و ساکن شهر قاین در...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علیرضا رحیمی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی کشاورز متولد سال ۶۹ اهل روستای ورزق و ساکن شهر قاین در استان خراسان جنوبیه. از سال ۹۳ کشاورزی رو به صورت حرفه ای و به‌خاطر علاقه شخصی شروع کرده و تمرکز ویژه روی تولید محصولات ارگانیک داره. حدود ۴۰ هکتار زمین زیر کشت محصولات مختلف داره و با آب چاه با کیفیتی زمین‌هاش رو از طریق آبیاری تحت فشار بارانی و بابل آبیاری می کنه. آقای رحیمی از کودهای ارگانیک تخصصی برای برای کشت استفاده می کنه و از سم استفاده نمی کنه. آرزوی علیرضا توسعه محصولات ارگانیک بیشتر و تبدیل شدن به قطب محصولات ارگانیک کشوره.

قصه علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی متولد سال ۶۹ کشاورزیه که در شهر قاین زندگی میکنه و اصالتا اهل روستای ورزق در خراسان جنوبیه.

۲ فرزند داره، یک دختر یک پسر. علیرضا از سال ۹۳ کشاورزی رو به خاطر علاقه شخصی به صورت حرفه‌ای شروع کرده و به خاطر دغدغه تولید محصولات ارگانیک و علاقه به توسعه این محصولات و بازار خوبی که در آینده خواهد داشت، به سمت کشاورزی ارگانیک اومده.


 

کشاورزی رو از تحقیق در اینترنت و خوندن کتاب‌های مربوط به کشاورزی ارگانیک و به شکل تجربی و با آزمون و خطا یاد گرفته. در کشاورزی ارگانیک برخلاف کشاورزی معمولی، از کود و سم شیمیایی استفاده نمیشه و با اینکه در این روش محصول سالم‌تری به دست میاد اما تولید محصول کمتر میشه و این یکی از چالش‌های کشاورزی ارگانیکه.

 علیرضا اولین کسی بوده که کشاورزی ارگانیک رو در خراسان جنوبی شروع کرده و در این چند سال  که قدم به کشاورزی ارگانیک گذاشته، افتخارات زیادی هم به دست آورده مثل: کشاورز نمونه مصرف بهینه آب، کشاورز نمونه استانی در دو مرحله، کشاوز نمونه کشت الگویی منطقه‌ای خراسان جنوبی، بزرگترین تولید کننده زعفران ارگانیک کشور در سال 99 و ...

 

علیرضا حدود ۴۰ هکتار زیر کشت محصولات مختلف داره، آبیاری رو با آب چاه انجام میده و آب چاهی که استفاده می‌کنه کاملا پالایش و آماده شده و کیفیتی در حد آب معدنی داره. روش آبیاری هم به شکل تحت فشار بارانی و بابلره. 

 

 

علیرضا از کودهای ارگانیک ریزمغذی مثل بیوآژاکس و کرم‌پوسال(ورمی کمپوست) برای تقویت محصولاتش استفاده می‌کنه، از سم استفاده نمیکنه و با روش های بیولوژیک آفت کشی میکنه از روش هایی مثل آب سرد، تنباکو و یا عصاره فلفل قرمز یا عصاره سیر استفاده کنه

علیرضا مزیت خرید از کشمون رو در این میبینه که با خرید مستقیم از کشاورز و سود بیشتری که به کشاورز میرسه، از کشاورز حمایت میشه و این انگیزه و امید زیادی رو به کشاورز میده که محصول باکیفیت تولید کنه.

علیرضا بحث محصولات ارگانیک رو به طور تخصصی پیگیری و براش تلاش میکنه و چشم انداز گسترش کارش رو به سمت تولید محصولات ارگانیک بیشتر همراه با صادرات و فروش موفق میبینه.

آرزوی علیرضا اینه که کشاورز نمونه کشوری بشه و بتونه شهر قاین رو به عنوان قطب محصولات ارگانیک کشور معرفی کنه.

whatsapp