کاور
رضای حجی سی

رضای حجی سی

محمدرضا رضایی دامدار ۴۳ ساله، اهل قاین در استان خراسان جنوبیه.  مردم روستا آقای رضایی رو به اسم رضای...

خرید روغن زرد گاوی

بیوگرافی رضای حجی سی

محمدرضا رضایی دامدار ۴۳ ساله، اهل قاین در استان خراسان جنوبیه.  مردم روستا آقای رضایی رو به اسم رضای حجی سِی (یعنی رضا پسر حاج حسین) میشناسن. محل زندگی آقا رضا جایی به اسم سرچاه علی آباده. 

رضای حجی سی از سال ۸۶ توی کار گاوداریه و همه‌ی خانواده ش در این کار باهاش همکاری و همراهی می‌کنن. به شکلی که خودش میگه حمزه، پسر بزرگش از نوزادی تا الان توی دامداری کمک دستش بوده.

قصه زندگی رضای حجی سی

رضای حجی سی دوتا پسر و یک دختر داره که به همراه همسرش سکینه خانم در کار دامداری بهش کمک می‌کنن. کار اصلی رضای حجی سی تولید شیر و گاو شیردهه. در کنارش فراورده‌های شیر مثل روغن حیوانی هم تولید می‌کنه. آقا رضا میگه مشتری با یه بار مصرف کردن تفاوت محصول با کیفیت رو تشخیص میده و این باعث شده که مشتری‌هایی که میشناسنشون و یه بار محصول رو مصرف کردن بازم بیان سراغشون.

رضای حجی سی

آقا رضا معتقده اینکه دامدار خودش روغن زرد رو تولید کنه باعث میشه که شیر سریعا به خامه و بعد کره و بعد از اون روغن تبدیل بشه و اونقدر زمان زیادی ازش نگذره و این باعث تولید یک روغن واقعا با کیفیت میشه. کار تهیه‌ی روغن رو در واقع همسر آقا رضا، سکینه خانم انجام میده. روغن گیری به این شکله که کره روی اجاق گذاشته میشه و تبدیل به روغن میشه. 

آقای رضایی از بی توجهی هایی که به دامدارها میشه گله داره و آرزوشون اینه که کارشون رونق بگیره و مسئولین هم توجه بیشتری به دامداری داشته باشند. 

رضای حجی سی از طریق هم روستایی‌ها و اینکه کشمون توی روستا با کشاورزها کار میکنه با کشمون آشنا شده. دلیل اینکه علاقه داشته با کشمون کار کنه اینه که کشمون باعث میشه خود تولید کننده دیده بشه و پنهان نباشه و مصرف کننده‌ها از سختی و تلاشی که برای تولید محصولات میشه، باخبر باشند.

صحبتشون با مخاطبای کشمون اینه که کافیه فقط یه بار این محصول رو امتحان کنند و مطمئن اند که بعدش دیگه همون یک بار نخواهد بود.

whatsapp