کاور
جواد عارفی کندری

جواد عارفی کندری

جواد عارفی کندری هستم متولد سال 1376 از شهر کاشمر در استان خراسان رضوی....

خرید شیره انگور

بیوگرافی جواد عارفی کندری

جواد عارفی کندری هستم متولد سال 1376 از شهر کاشمر در استان خراسان رضوی. در منطقه کاشمر انگور فراوانه و شیره انگور هم کار خانوادگی ماست و دوست دارم با کمک کشمون محصولات خودمون رو معرفی کنیم و با کیفیت عالی به دست مشتری برسونیم. برای توسعه کارم تصمیم به راه اندازی کارگاه تولیدی خانگی فراورده‌های انگور از جمله شیره، سرکه، کشمش، مویز و آبغوره و… دارم و دوست دارم برای کارگاه از زنان سرپرست خانوار استفاده کنم تا اقدام مفیدی در این زمینه انجام داده باشم

.

بزرگترین آرزویی که دارم کارآفرینی هستش؛ کمک به هم‌نوع رو عاشقانه دوست دارم و گذاشتن نان و روزی رسوندن به سفره‌های مردم رو آرزوی شخصی خودم میدونم.

 

برای حفظ خاک و نگهداری و تغذیه باغات انگور از کودهای حیوانی و شیمیایی در صورت لزوم انواع ریز مغذی ها که در زمستان به تاک انگور میدهیم استفاده میکنم و بابت از بین بردن آفات و حشرات در صورت نیاز از سموم حشره کش و قارچ کش استفاده میکنیم که امسال خداروشکر هیچ گونه سم شیمیایی استفاده نکردیم و نیاز نشد خداروشکر.

در تهیه شیره انگور هم هیچ ماده شیمیایی یا نگهدارنده‌ای بهش اضافه نمیکنیم.  شیره انگور تولیدی ما از انگور کاملا سالم تولید شده نه از ضایعات انگور. مزیت محصول ما اینه که از انگور با کیفیت و سالم استفاده میکنیم. متاسفانه برخی از ضایعات تیزاب که برای کشمش استفاده میشه بیشتر برای شیره انگور استفاده میکنن و این مسئله هم در طعم و هم در مزه محصول کاملا مشخصه  و این یکی از حسن و تفاوت‌های محصول تولیدی ما هستش. از همه مهمتر من از انگور پیکامی و عسگری کاشمر برای شیره استفاده میکنم. متاسفانه برخی از سودجویان شیره هندوانه رو بجای شیره انگور وارد بازار می کنن این مسئله از غلظت و طعم شیره مشخص میشه کسی که این کاره باشه کاملا متوجه تقلبی بودنش میشه.

 

ما خراسانی‌ها، تو زمستون که مواقع بیکاری ما کشاورزها هست، شب‌ها به شب‌نشینی‌ فامیل  و دوست و  آشنا  میریم. که ما بهش میگم «چراغون????»

 

 میدونین جای باحال این  شب نشینی ها کجاست؟ اگه هر شب به خونه هم بریم باز هم دلمون میخواد دوباره بریم.   اصلا نگم براتون از صفا و صمیمیت جمع روستایی ها.

دور هم میشیم زمستونا کف می‌زنیم ????. 

منظورم دست زدن نیستا ???? 

حالا کف چیه؟ منظورم کف شیره انگوره

 به مقدار یک لیوان شیره رو  مثلاً با موز  هم می‌زنیم   و نصف استکان بهش بیخ اضافه میکنیم. آنقدر هم می‌زنیم  که کف حالت سفت به خودش بگیره  بعدش که قشنگ  حالت سفت گرفت بهش شیره و موز هم زده رو اضافه میکنیم و در حدی که دلتون رو نزنه کاملا سلیقه‌ای هستش.

 (بیخ چیه؟ریشه‌ی  گیاهی هست که در قدیم ازش در موارد  درمانی استفاده میکردن و از دامنه‌های کوه‌های سنگی بیرون میاد)  

ریشه این گیاه در آب می‌جوشانیم و آب  بدست اومده از بیخ رو  داخل  ظرف نگهداری می‌کنیم و ازش برای کف زدن استفاده میکنیم.

خلاصه که  هرچی از خوشمزگی کف شیره بهتون بگم کم گفتم.

یادمه شب‌های چله زیر کرسی آتیشی دور هم  می‌گفتیم می‌خندیدم بابابزرگ مامان بزرگ بهمون عیدی میدادن، فریاد میکردن «همون ترانه محلی » یادش بخیر 

واقعا چقدر زود میگذره  الان ن مادر بزرگی هست نه پدر بزرگی. 

جای خالیشون واقعا حس میشه.

 

whatsapp