کاور
علی آلاد

علی آلاد

آقای علی رسالت باغ داری اهل استان فارس ، شهرستان لارستان و شهر لار است. مردم محلی او را با نام  علی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی آلاد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی آلاد

آقای علی رسالت باغ داری اهل استان فارس ، شهرستان لارستان و شهر لار است.
مردم محلی او را با نام  علی آلاد می شناسند.
این کشاورز متولد 1340 است. ثمره زندگی او  یک فرزند پسر که فوق لیسانس آی تی دارد و دو دختر خانم که یکی محصل و دبیرستانی است و دیگری دانشجـــــوی مقطع کارشنـــاسی رشتـه فرش دانشگاه هنر اصفهان می باشد.

قصه ی زندگی علی آلاد

 

خرما خاصویی کشمون

 

آقای علی رسالت باغ داری اهل استان فارس ، شهرستان لارستان و شهر لار است. مردم محلی او را با نام  علی آلاد می شناسند.
این کشاورز متولد 1340 است. ثمره زندگی او  یک فرزند پسر که فوق لیسانس آی تی دارد و دو دختر خانم که یکی محصل و دبیرستانی است و دیگری دانشجـــــوی مقطع کارشنـــاسی رشتـه فرش دانشگاه هنر اصفهان می باشد.
زمین های علی آقا در محل صحرای میشه از توابع روستای بائن واقع شده است.از باغ علی آقا حدود دوازده نوع خرما برداشت می شود. 

 

خرما

 

او آب کشاورزیش را از چاهی به عمق 100 متر تهیه می کند؛ در گذشته لارستان چندین قنات داشته است که به دلیل حفر چاه های عمیق تمامی آنها خشک شدند. 
علی آلاد از سال 1377 به کار کشاورزی مشغول می شود. در سال 1380 در کنار کشاورزی، باغداری (کاشت نخل) را آغاز و در سال 1398 به طور کامل کشاورزی را کنار گذاشته و بر روی توسعه نخلستان متمرکز می شود.از باغ علی آقا حدود دوازده نوع خرما برداشت می شود. 

 

خرمای کشمونیا

 

علی آلاد در گذشته مسئولیت هایی در ادارات جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فرمانداری و بنیاد 15 خرداد داشته است. او سپس بعد از این مسئولیت ها به کشور امارات متحده عربی، شهر ابوظبی می رود و حدود 12 سال در آنجا مشغول به کار می شود.  علی آقا در کشاورزی گاهی از تراکتور استفاده می کند اما بیشتر کارها از قبیل هَرَس، گرده افشانی و تکریب نخل ها به صورت دستی انجام می شود که در این کارها دو نیروی جوان هم  کمک او هستند و از این نخلستان کسب درآمد می کنند. 

 

خرمای کشمون

 

علی آقا در نخلستان خود از کود حیوانی ، کود برگ و مقداری کود شیمیایی استفاده می کند. 
او از زندگی اش راضی است و می گوید بسیار خوشحالم که تولید کننده هستم و می توانم  در بهبود وضعیت اقتصادی کشورم تاثیر گذار باشم او دوست دارد در آینده فرزندانش هم در همین زمینه فعالیت کنند تا بتواند تجارب خود را در
 اختیار آنان قرار دهد و یک فروشگاه تخصصی عرضه مستقیم خرما و فرآورده های آن را راه اندازی کند. آرزوی او بهبود شرایط کشور است.

 

کشمون

 

عشق به کشاورزی در وجود علی آقا موج میزند و شنونده را بر سر شوق می آورد.
او احترام زیادی برای محیط زیست قائل است و تمام سعی خود را می کند تا هیچ گونه آسیبی به آن نزند به عنوان مثال بقایای درخت نخل را خرد و بعنوان کود گیاهی استفاده می کند در حالی که بسیاری آن را می سوزانند.
از سموم شیمیایی برای از بین بردن آفت ها و انبوه زنبور ها استفاده نمی کند.

 

خرمای لولو


سیستم آبیاری قطره ای دارد تا در مصرف آب صرفه جویی کند، برای محافظت از خرک ها ( خارک ها)  تا زمانی که به خرما تبدیل شوند از تور ها و پارچه های چندبار مصرف و تولید ایران استفاده می کند.آنچه باعث ثابت قدم ماندن علی آقا در پیشه ی پر زحمت کشاورزی و باغداری می شود حمایت ها و همدلی های بی دریغ همسرشان از ابتدای مسیر تا کنون است.

whatsapp