کاور
حسن حُسِی نِگارو

حسن حُسِی نِگارو

زعفران برداشت آبان 97 محمد...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسن حُسِی نِگارو تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسن حُسِی نِگارو

زعفران برداشت آبان 97

محمد حسن خاکی کشاورزی اهل شهرستان قائن است. مردم محلی اورا با نام حسن حُسِی نِگارو (حسن فرزند حسین نِگارو) می شناسند. نِگارو لقب پدر مرحوم حسن می باشد، علت نامگذاری این لقب به این جهت بوده که پدر صدای بسیار دلنشینی داشته و همیشه یک شعر معروف با مضمون (نگار نازنین) زمزمه می کرده است.

حسن 57 سال سن دارد، بازنشسته ی بانک صادرات است و بعد از بازنشستگی حدود 6 سال است که به کار کشاورزی مشغول است. او دارای دو فرزند دختر و یک پسر می باشد.

قصه زندگی حسن حُسِی نِگارو

 

زعفران اصل

 

زمین های کشاورزی او در محل کِشمون های زُبَر و بُلهوری ( این اسامی نام محلیِ مکان قرارگیری زمین کشاورزی می باشد) واقع شده است، حسن حُسِی نِگارو این زمین ها را خریداری کرده است و آبیاری آن ها نیز از چاه صورت می گیرد.

 

زعفران قائنات

 

حسن آقا علاوه بر زعفران، گندم، جو، یونجه، چغندر، شلغم و هندوانه نیز به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و خاک بیگانه استفاده می کند. اعضای خانواده در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر پدر هستند.

 

زعفران قاینات

 

آقای خاکی در کنار کشاورزی تعدادی گوسفند و مرغ دارد که برای مصرف شخصی خانواده از آن ها بهره می گیرد.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

محمد حسن خاکی به علت داشتن سلامتی از زندگی خود احساس رضایت دارد، دوست دارد در آینده دامداری خود را توسعه بدهد و آرزوی خوشبختی فرزندان و سلامتی خانواده را دارد.

whatsapp