کاور
عبدالله غُلُمسِی

عبدالله غُلُمسِی

زعفران برداشت آبان 97 عبدالله...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول عبدالله غُلُمسِی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی عبدالله غُلُمسِی

زعفران برداشت آبان 97

عبدالله جهاندیده کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائن است. این کشاورز با تجربه 80 سال سن دارد و از ده سالگی به کشاورزی مشغول است. او دو فرزند پسر و یک دختر دارد، پسر بزرگ معلم و ساکن شهر قاین است، پسر دوم مشغول خرید و فروش دام و همچنین کار کشاورزی است، تک دختر خانواده نیز خانه دار می باشد.

قصه زندگی عبدالله غُلُمسِی

 

زعفران اصل

 

زمین های کشاورزی آقا عبدالله در محل کِشمون های سَر کَمَه، بییَ بو، بَند اِشکسته ی زَنو و کشمون رومُشتیک ( این اسامی نام محلی مکان قرارگیری زمین کشاورزی می باشد) واقع شده است، تمام این زمین ها از پدر مرحومش  به او ارث رسیده است.  آبیاری این زمین ها نیز از قنات صورت می گیرد.

 

زعفران قائنات

 

عبدالله غُلُمسِی علاوه بر زعفران، گندم، جو، بادام و انگور نیز به عمل می آورد که بخشی برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رساند. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و مقدار کمی شیمیایی استفاده می کند.

 

زعفران خرید مستقیم

 

همسر او همیشه شانه به شانه در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر او بوده اما در حال حاضر به خاطر کهولت سن دیگر قادر به همراهی عبدالله نیست، اما فرزندانش او را تنها نمی گذارند و کمک دست پدر هستند.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

آقای جهاندیده قبلا تعداد قابل توجهی دام داشته اما در حال حاضر بخاطر کهولت سن خود و همسرش که توان رسیدگی به دام ها را نداشته اند تمام دام ها را فروخته و چند سالی می شود که دیگر د امداری نمی کند.

 

زعفران با کیفیت

 

عبدالله جهاندیده به علت داشتن خانواده خوب و قانع از زندگی خود احساس رضایت دارد، دوست دارد که در حال حاضر کمی استراحت کند و آرزو دارد که عاقبت خود و خانواده اش ختم به خیر شود.

whatsapp