کاور
کَبلَی کریم

کَبلَی کریم

کربلایی کریم صحراگرد کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کَبلَی کریم تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کَبلَی کریم

کربلایی کریم صحراگرد کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قاین است. مردم محلی او را با نام کَبلَی کریم ( کربلایی کریم ) می شناسند . او متولد 1336 و دارای یک  فرزند پسر و سه دختر می باشد، بچه ها همه ازدواج کرده اند که از این بین سه نفر از آنها در شهر قاین زندگی می کنند، دختر ته تغاری عقد کرده و در حال حاضر ساکن رومشتیک است. 

قصه زندگی کَبلَی کریم

 

کشاورز زعفرانکار

 

 زمین های کشاورزی کَبلَی کریم در محل کِشمون چاه شهید افروزی و پوزه ی خاری قرار دارد ( این نام ها در گویش محلی به مکانی می گویند که در آن کشت و کار انجام می شود ). همچنین آبیاری آنها نیز از قنات و چاه صورت می گیرد.

 

زعفران قاین

 

آقای صحراگرد علاوه بر زعفران، پسته، زرشک، اَنار و عناب نیز به عمل می آورد. او اعتقادی به کود شیمیایی ندارد و فقط از کود حیوانی استفاده می کند، همچنین در کنار کشاورزی تعدادی دام برای مصرف شخصی خود نیز دارد.

 نا گفته نماند که همسر و فرزندان او در تمام مراحل کشاورزی یاری گرش هستند .

 

زعفران اصل

 

کَبلَی کریم خاطره ای از دوران نوجوانی خود دارد که بر می گردد به 13 سالگی او، کریم به همراه تعدادی از دوستان خود برای کار به اصفهان می روند آنجا مشغول به کار می شوند و در یک خانه ساکن. یک روز که کریم در حال پخت آبگوشت داخل زود پز بوده کنار پکنیک خوابش میبرد و در همین حین سوپاپی که برای خارج کردن هوا روی زود پز است از کار می افتد و همین موضوع باعث ترکیدن آن می شود یکی از قطعه های زودپز به سر کریم برخورد می کند و باعث خونریزی شدیدی می شود

 

خرید بی واسطه

 

بعد از انتقال به بیمارستان دکتر سرش را بخیه می زند و حدود 80 پنی سیلین برای او تجویز میکند، بعد از تزریق حدود 60 عدد از این آمپول ها خون بدنش خشک می شود و او فلج می شود. سپس دکتر معالج او را عوض می کنند و با گذشت حدود 2 ماه او به طور معجزه آسایی سلامتی خود را بدست می آورد. او می گوید تا قبل از این ماجرا برای خود حدود 300 تک تومانی در اصفهان پس انداز کرده بودم و خرج بیمارستانم حدود 500 تک تومانی شد. او بعد از اینکه سلامتی خود را مجدد به دست می آورد به روستا بر می گردد و کنار دست پدر کشاورزی را می آموزد و تا الان هم فقط همین کار را ادامه می دهد.

 

زعفران اصل

 

کریم صحرا گرد آرزو دارد آنقدر زنده بماند تا درختانی که کاشته است به ثمر برسند و سپس آنها را به فرزندانش تحویل بدهد.

whatsapp