عسل طبیعی؛ حالا در کشمون

آخرین به روز رسانی 20 اردیبهشت 1401 / 1 نظر / 12255 بازدید

کشمون بعد از یک سال و نیم تجربه خوبی که در فروش زعفران داشته، حالا به سراغ عسل طبیعی رفته. اما چرا عسل؟ ادامه مطلب رو بخونید تا دلیل اضافه شدن عسل به دسته محصولی کشمون رو براتون توضیح بدیم.

برای اینکه بتونیم دلیل اضافه شدن عسل به کشمون رو بگیم، بهتره در ابتدا به چرایی خود زعفرون بپردازیم. اگر مقاله چشم انداز کشمون  رو خونده باشید، در اونجا به این نکته اشاره می کنیم که کشمون و آینده کشمون به این سمت میره که کشاورزی هوشمند بر اساس میزان تقاضا در بازار داخلی و خارجی بسازه. و قسمت دوم این چشم انداز هم به این برمیگرده که چه محصولی در چه منطقه ای، کشاورزی به صرفه تر و پایدارتری می تونه ایجاد کنه (بر اساس میزان بارندگی، وضعیت خاک، تجربه کشاورزی در منطقه و …)  و این فرآیندها هم به طور پیوسته در حال آنالیز هستن.

به همین دلیل، برای منطقه خراسان جنوبی با شاخص کیفی که کشمون در نظر گرفته، کاشت محصول زعفران به صرفه تر بود و کشمون هم به همین دلیل زعفران رو انتخاب کرد. می دونید که بالاترین تجربه در کاشت زعفران در دست کشاورزان با تجربه منطقه قائن هست و از طرف دیگه، زعفران محصولی کم نیاز به آب هست و برای منطقه خشک خراسان جنوبی و اطراف اون بسیار به صرفه و پایدار.

و اما عسل،

خرید عسل طبیعی

خرید عسل هم مثل خرید زعفران، خرید حساسی محسوب میشه. چون همونطوری که روش های تقلب در زعفران زیاد هستن، عسل هم متاسفانه از این قائله مستثنی نیست. در نتیجه تشخیص عسل طبیعی از عسل های تقلبی کار ساده ای نیست.

نکته دیگه ای که عسل داره اینه که از زعفران هم آب کمتری مصرف میکنه، به شدت کمتر! این نکته باعث میشه تولید عسل در منطقه خراسان، یک محصول به صرفه و پایدار رو بسازه.

از طرف دیگه انواع مختلف عسل بسته به گیاهی داره که زنبورها از اون تغذیه کرده باشن. با توجه به اینکه گیاهانی مثل گون (خار)، عناب، زرشک و گیاهان خاص دیگه ای هم در این منطقه به وفور وجود داره، عسل این گیاهان رو هم فقط مناطقی مثل این میشه تهیه کرد.

در نتیجه عسل هم به کشمون اومد تا مثل زعفران، طلای سرخ ایران، عسل، عصاره گیاهان ایرانی رو هم بتونیم با اطمینان خاطرتهیه کنیم.

در حال حاضر، عسل زرشک و عسل گون و عناب در سایت کشمون موجود هست و می تونید عسل شناسنامه دار تهیه کنید.

1 نظر

  1. avatar

    مهدی فکور

    11 مهر 1398

    خیلی هم عالی، موفق باشید.

    لوگو کشمون: مرسی سلامت باشین

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp