زعفران و بهترین سوغاتی های ایران

آخرین به روز رسانی 11 اردیبهشت 1401 / 1 نظر / 11142 بازدید

یکی از مهم ترین دغدغه ی آدم ها موقع سفر، تهیه ی سوغاتیه! به همین خاطر تصمیم گرفتیم درباره ی محبوب ترین سوغاتی های ایران و نحوه­ی تهیه­ی آن­ها براتون بنویسیم تا اگر قصد سفر به شهرهای ایران رو داشتین بدونین چی رو از کجا بخرین!

یکی از مهم­ترین موارد در هنگام سفر که معمولاً افراد به آن اهمیت زیادی می­دن، تهیه سوغاتی مناسب هست. از این رو در این مقاله قصد داریم در مورد محبوب ترین سوغاتی­های ایران که یکی از آنها زعفرانه توضیحاتی بیان کنیم و نحوه تهیه اون را نیز برای شما شرح بدیم تا اگر قصد سفر به شهر های ایران را داشتید؛ بتونید بهترین سوغات کشور عزیزمون را تهیه کنید.

محبوب ترین سوغاتی های ایران
همه ی ما می دونیم که تمدن دیرینه ی ایرانه که برای گردشگرها جذابیت داره و به خاطر همین تمدنه که تنوع سوغاتی ها هم بالاست. همونطور که می دونین یکی از محبوب ترین سوغاتی ها زعفران قایناته. علاوه بر این لازمه بدونین که هر شهری تو ایران سوغاتی های مخصوص خودش رو داره  و گردشگران داخلی هم می تونن با سفر به این شهرها این محصولات رو تهیه کنن. اما در این بین شاید براتون جذاب باشه که پرطرفدارترین سوغاتی های ایرانی رو بشناسین به همین خاطر بعضی از اون ها رو میخوایم بهتون معرفی کنیم :

  • پارچه های دستباف ایرانی
  • انواع گیوه سنتی
  • زعفران
  • شیرینی آجیل و ادویه های غذایی
  • فرش دستباف ایرانی
  • میناکاری
  •  خاتم کاری
  •  ظروف سفالی
  •  فیروزه کوبی
  •  انواع لباس محلی
  •  لواشک و آلو خشک
  • گز یا سوهان
  •  کشمش
  •  ترمه
  •  سنگهای قیمتی
  •  زیورآلات
  • تسبیح

زعفران پر طرفدار ترین سوغات ایرانی

همان­طور که گفتیم یکی از محبوب ترین سوغاتی های ایرانی زعفرانه که در عین حال اون رو به عنوان گران قیمت ترین ادویه های جهان می شناسن؛ چراکه دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستش. بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی، زعفران ایرانی را یکی از مهم‌ ترین محصولات کشاورزی این کشور می دونن و در هنگام بازگشت به کشور و شهرشون با تهیه این ادویه بی نظیر، عزیزان خود را خوشحال می ‌کنن. با آن که در کشورهایی مثل آمریکا، اسپانیا، ایتالیا و هند هم ‌زعفران کشت میشه، اما زعفران ایران کیفیت و مرغوبیت ویژه ای داره و همین مسئله باعث شده تا زعفران ایرانی در حد چشمگیری مورد توجه افراد قرار بگیره؛ زیرا تولید این محصول در ایران به صورت کاملا ارگانیک صورت می گیره  و این امر موجب حفظ خواص و کیفیت این طلای سرخ ایرانی شده. با وجود پرطرفدار بودن زعفران ایرانی در بین سوغاتی های ایران امروزه شرکت‌های متعددی با ارائه این محصول  در بسته بندی های شیک تونستن؛ نیاز مشتریان زعفران را به خوبی برآورده کنن و با کیفیت ترین نوع این محصول را در اختیار افراد قرار بدن.

آیا می دونین زعفران، سوغات کدوم شهر ایرانه؟

شاید بسیاری از افراد در هنگام تهیه زعفران به این فکر کنن که اصلا این ادویه بی نظیر و ارزشمند، سوغات کدوم شهر های ایرانی هست؟! قبل از هر چیز بهتره بدونین از گذشته تاکنون در استان‌ هایی مانند خراسان، زعفران به عنوان مهم ترین محصول کشاورزی شناخته می شده. اما امروزه این گیاه در دیگر استان های کشور از جمله کرمان، فارس و لرستان هم کشت میشه. با این وجود توجه داشته باشید اگر قصد سفر به مشهد مقدس و یا دیگر شهرهای استان خراسان را داشته باشین می تونین یکی از بی نظیرترین سوغاتی های ایران یعنی همون زعفران خراسان را برای عزیزان خود به سوغات ببرین. و اما لازمه بدونین که مقام اول در تولید زعفران دنیا را شهر قائن در استان خراسان جنوبی به خودش اختصاص داده و در حال حاضر به عنوان پایتخت طلای سرخ ایران نیز شناخته میشه. البته فراموش نکنین که با سفر به شهرهای مختلف استان خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه، زاوه، تربت جام، باخرز، تایباد، نیشابور، بجستان و گناباد هم می تونین با کیفیت ترین زعفران ایران را تهیه کنین.

مصرف زعفران در ایران و خارج کشور

با توجه به خواص منحصر به فردی که زعفران داره، امروزه در آشپزخانه‌های تمامی کدبانوهای ایرانی می شه این هدیه گران بها را پیدا کرد. با توجه به این خواص، امروزه طلای سرخ تا حد چشمگیری مورد استفاده افراد قرار می‌ گیره. این ادویه بومی ایرانی علاوه بر خواص متعددی که داره دارای طعم، رنگ و بوی منحصر به فردی بوده که به طور حتم اگر تنها یک بار از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنین عاشق طعم اون می شین. با این حال توجه داشته باشین که مهم ترین خواص طلای سرخ شامل مواردی مثل بهبود عملکرد سیستم گوارش، افزایش اشتها، درمان سرفه و سرماخوردگی، از بین برنده نفخ و اسید معده، کمک به خواب راحت، درمان خشکی و خارش پوست، درمان اختلالات کلیه، کبد و مثانه، کاهنده درد قاعدگی، تنظیم قاعدگی، تصفیه خون، ضد التهاب، درمان زخم دهان، خاصیت های ضد سرطانی، مقابله با اضطراب و افسردگی، درمان زخم و سوختگی، بهبود کاهش کلسترول و ... هستش. با توجه به این موارد به طور حتم شما نیز به ضرورت استفاده از این محصول پی برده و اون رو به عنوان یکی از بهترین سوغاتی ها انتخاب خواهید کرد.

خرید آسان زعفران

کشمون برای همین اینجاست! شما می تونین با خرید زعفران از سایت کشمون هم درجه و عیار زعفرانی که مد نظرتون هست رو بسنجین و هم به کشاورز های قاین در صرفه­جویی آب کمک کنین. اگر فکر می کنین چطوری این موضوع امکان پذیره می تونین داستان و هدف کشمون رو تو صفحه درباره کشمون بخونین.

1 نظر

  1. avatar

    اوپس

    11 اردیبهشت 1401

    سوغاتیه خوبیه زعفران...من همش زعفران کشمون میخرم و سرگل صادرات میکنم

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp