کاور
کِلِیلی شوری

کِلِیلی شوری

زعفران برداشت آبان 97 علی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کِلِیلی شوری تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کِلِیلی شوری

زعفران برداشت آبان 97

علی شوری کشاورزی اهل روستای وُرِزگ شهرستان قاین است. مردم محلی او را با نام کِلِیلی شوری (کربلایی علی شوری) می شناسند. این کشاورز با تجربه متولد 1337 دارای دو فرزند دختر و سه پسر است. دختر خانم ها ازدواج کرده اند و هرکدام ساکن شهرهای مشهد و بیرجند هستند. از بین آقا پسرها یک نفر ازدواج کرده، و دونفر دیگر مجرد هستند.  پسرها هر سه ساکن روستای وُرِزگ می باشند.

قصه کِلِیلی شوری

 

زعفران

 

زمین های کشاورزی کِلِیلی شوری در محل کِشمون رایَک قرار دارد (این نام در گویش محلی به مکانی گفته می شود که در آن کشت و کار انجام می شود). آبیاری این زمین ها نیز از قنات رایَک صورت می گیرد.

آقای شوری علاوه بر زعفران، گندم،جو، چغندر، پیاز، زرد آلو و عناب نیز به عمل می آورد. او در کاشت زعفران فقط  از کود حیوانی استفاده می کند.

 

زعفران قائنات

 

کِلِیلی قبلا تعداد دو گاو شیری داشته است، یک روز برای از بین بردن کنه های گاوها بدن آنها را سم پاشی می کند اما به دلیل قوی بودن این سم هر دو گاو تلف می شوند، تمام اعضای خانواده با دیدن این صحنه ناراحت می شوند و حتی گریه می کنند اما

 

زعفرانکار

 

مادر خانواده از یک طرف ناراحت است و دلش برای آن دو حیوان می سوزد و از یک طرف خوشحال از این بابت که راحت شده است و دیگر نیازی نیست که روزانه کار سخت رسیدگی و دوشیدن گاوها را انجام بدهد.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

علی شوری دوست دارد در آینده زمین های کشاورزی خود را یکپارچه نماید و از روش های نوین آبیاری استفاده کند، همچنین او آرزو دارد خانواده اش همیشه سلامت باشند و پسرهایش با دو دختر خوب ازدواج کنند.

 

whatsapp